Pages

Tuesday 19 February 2013

English Basic Conversation


Greetings = Salam.
1
Hello.
Halo.
2
Good morning.
Selamat pagi.
3
I’m John Smith.
Saya bernama John Smith.
4
Are you Bill Jones?
Apakah kamu bernama Bill Jones?
5
Yes I am.
Ya, saya bernama Bill Jones.
6
How are you?
Bagaimana kabar anda?
7
Fine, thanks.
Baik-baik saja.
8
How is Helen?
Bagaimana kabar Helen?
9
She’s very well, thank you.
Dia sehat-sehat walafiat, terima kasih.
10
Good afternoon Mr. Green.
Selamat sore, Tuan Green.
11
Good evening Mrs. Brown.
Selamat malam, Nyonya Brown.
12
How are you this evening?
Apa kabar kamu malam ini?
13
Good night, John.
Selamat tidur, John.
14
Good-bye, Bill.
Selamat jalan, Bill.
15
See you tomorrow.
Sampai ketemu besok.

Classroom expressions = Pembicaraan dalam kelas.
16
Come in, please.
Silahkan masuk.
17
Sit down.
Duduklah.
18
Stand up, please.
Silahkan berdiri.
19
Open your book, please.
Silahkan, buka buku kalian.
20
Close your book, please.
Silahkan, tutup buku kalian.
21
Don’t open your book.
Jangan buka buku kalian.
22
Do you understand?
Apakah kamu mengerti?
23
Yes, I understand.
Ya, saya mengerti.
24
No, I don’t understand.
Tidak, saya tidak mengerti.
25
Listen and repeat.
Dengarkan dan tirukan.
26
Now read, please.
Sekarang bacalah.
27
That’s fine.
Baiklah.
28
It’s time to begin.
Sudah waktunya untuk mulai.
29
Let’s begin now.
Marilah kita mulai sekarang.
30
This is lesson one.
Ini pelajaran pertama.

Identifying objects = Mengenal barang-barang.
31
What’s this?
Apa ini?
32
That’s a book.
Itu sebuah buku.
33
Is this your book?
Apakah ini bukumu?
34
No, that’s not my book.
Bukan, itu bukan buku saya.
35
Whose book is this?
Milik siapa buku ini?
36
That’s your book.
Itu bukumu.
37
And what’s that?
Dan apa itu?
38
Is that a book?
Apakah itu sebuah buku?
39
No, it isn’t.
Bukan, itu bukan sebuah buku.
40
It’s a pencil.
Itu adalah sebuah pensil.
41
Is it yours?
Apakah itu milikmu?
42
Yes, it’s mine.
Ya, itu milik saya.
43
Where’s the door.
Dimana pintunya?
44
There it is.
Itu disana.
45
Is this book his?
Apakah buku ini miliknya?

Identifying objects = Mengenal barang-barang.
46
What are these?
Apa ini?
47
Those are books.
Itu adalah buku-buku.
48
Where are the books?
Dimana buku-buku itu?
49
There they are.
Disana buku-buku itu.
50
These are my pencils.
Ini adalah pensil-pensil saya.
51
Where are your pens?
Dimana pena-penamu?
52
They’re over there.
Pena-pena itu ada disebelah sana.
53
Are these your pens?
Apakah ini pena-penamu?
54
Yes, there are.
Ya, pena-pena itu milikku.
55
Those are mine.
Itu milik saya.
56
These are your books, aren’t they?
Ini buku-bukumu, kan?
57
No, they aren’t.
Bukan, buku-buku itu bukan milik saya.
58
They’re not mine.
Itu bukan milik saya.
59
These are mine and those are yours.
Ini milikku dan itu milikmu.
60
Those aren’t your pens, are they?
Itu bukan pena-penamu, kan?

Identifying people by accupation = Mengenal orang berdasarkan pekerjaannya.
61
Who are you?
Siapa kamu?
62
I’m a student.
Saya seorang mahasiswa.
63
Who is that over there?
Siapa disebelah sana itu?
64
He’s a student too.
Dia adalah seorang mahasiswa juga.
65
Is that lady a student?
Apakah wanita itu seorang mahasiswa?
66
No, she isn’t.
Bukan, dia bukan seorang mahasiswa.
67
Those men aren’t students, either.
Orang-orang lelaki itu bukan mahasiswa juga.
68
Am I your teacher?
Apakah saya guru anda?
69
Yes, you are.
Ya, anda guru saya.
70
That man is a teacher, isn’t he?
Orang laki-laki itu seorang guru, bukan?
71
Yes, he is.
Ya, dia seorang guru.
72
Who are those people?
Siapa orang-orang itu?
73
Maybe they’re farmers.
Mungkin mereka para petani.
74
Aren’t they students?
Bukankah mereka mahasiswa?
75
I really don’t know.
Saya sungguh tidak tahu.

Introductions and courtesies = Perkenalan dan keramahan.
76
What’s your name?
Siapa nama kamu?
77
My name is Jones.
Nama saya adalah Jones.
78
What’s your first name?
Siapa nama pertama kamu?
79
My first nama is Bill.
Nama pertama saya adalah Bill.
80
How do you spell your last name?
Bagaimana kamu mengeja nama terakhir kamu?
81
Jones. J. O. N. E. S.
Jones. Jei-ow-en-i-es
82
What’s your friend’s name?
Siapa nama teman kamu?
83
His name is John Smith.
Namanya adalah John Smith.
84
John and I are old Friends.
John dan saya teman lama.
85
Are you John’s brother?
Apakah anda saudara laki-laki John?
86
No, I’m not.
Bukan, saya bukan kakak John.
87
This is Mr. Jones.
Ini adalah Tuan Jones.
88
How do you do?
Apa kabar?
89
Mrs. Jones, this is Mr. John Smith.
Nyonya Jones, ini Tuan John Smith.
90
Very pleased to meet you.
Senang sekali saya berkenalan dengan anda.

Day and month of the calender = Hari dan bulan kalender.
91
What day is today?
Hari ini hari apa?
92
Today is Monday.
Hari ini hari Senin.
93
What day was yesterday?
Kemarin hari apa?
94
Yesterday was Sunday.
Kemarin hari Minggu.
95
What day is tomorrow?
Besok hari apa?
96
What month is this?
Ini bulan apa?
97
This is January.
Ini bulan Januari.
98
Last month was December, wasn’t it?
Bulan lalu Desember, kan?
99
Yes, it was.
Ya, betul.
100
What month is next month?
Bulan depan bulan apa?
101
I was in the hospital for several weeks.
Saya masuk rumah sakit selama beberapa minggu.
102
Where were you on Tuesday?
Pada hari Selasa yang lalu kamu ada dimana?
103
You were here in February, weren’t you?
Bulan Pebruari yang lalu kamu ada disini, kan?
104
No, I wasn’t.
Tidak, saya tidak berada disini.
105
Your friend was here a week ago, wasn’t he?
Seminggu yang lalu teman kamu ada disini, kan?

Talking about objects = Bicara tentang benda-benda.
106
Do you have a book?
Apakah kamu punya buku?
107
Yes, I do.
Ya, saya punya.
108
You have a radio, don’t you?
Kamu punya radio, kan?
109
No, I don’t.
Tidak, saya tidak punya.
110
I don’t have a phonograph, either.
Saya juga tidak punya gramofon.
111
Does this radio belong to you?
Apakah radio ini milikmu?
112
Yes, I think it does.
Ya, saya kira begitulah.
113
How many sisters and brothers do you have?
Berapa orang saudara laki-laki dan perempuan kamu?
114
Don’t you have my hat?
Tidakkah kamu membawa topi saya?
115
Yes, I have both your hat and your coat.
Ya, saya bawa topi dan jas kamu dua-duanya.
116
Does John have a yellow pensil?
Apakah John punya pensil kuning?
117
Yes, he does.
Ya, punya.
118
He has a radio, doesn’t he?
Dia punya radio, kan?
119
No, he doesn’t have one.
Tidak, dia tidak punya radio.
120
He already has a phonograph, but he doesn’t have a radio yet.
Dia sudah punya gramofon, tapi dia belum punya radio.


0 comments:

Post a Comment